Monday, February 15, 2010

Cinta 18cm

Hari-hari berlalu begitu indah bagiku kerana di masa kesusahan dan gembiraku dia senantiasa bersamaku. Aku meletakkan kepercayaan kepadanya dengan sepenuh hati walaupun beza antara kami berdua hanyalah 18cm. Hidup begitu indah di awal permulaannya tiada yang cacat celanya dan aku merasakan hidup begitu bermakna.

Tanpa ku sedari, hujan turun di tengahari...kepercayaan yang ku letakkan telah dikhianati...namun aku redha kerana ia bukan hak aku...

Seorang kawan pernah berkata "tiada maknanya mencintai orang yang tidak mencintai kita apa seadanya" lalu aku mengambil keputusan untuk menamatkan 'cerita' itu tanpa membiarkan ia berlanjutan sekaligus menghancurkan hati yang telah sedia remuk...aku bukan buah catur sesuka hati menunggu untuk dipilih...

Remuk kerana apa yang aku usahakan, apa yang ku rancangkan 'mati' di tengah jalan...tiada lagi "10 langkah di hadapan" kerana "langkah itu telah terhenti"

Bila kepentingan diri menguasai maka keluarlah alasan demi alasan untuk mempertahankan diri, malangnya bagi ku itu bukan alasan tapi itu adalah 'fitrah' untuk menyenangkan diriku ini. Yang terbaik tapi bukan pilihan yang terbaik jadi apakah alasannya? Itu menyebabkan diri terasa bodoh. Jika itu 'alasannya' mengapa memberi 'peluang'?

18cm walaupun tidak besar bezanya tapi itulah 'beza' yang diungkapkan untuk mematikannya...Simbolik itulah itu (bak kata orang Sabah)

Kini hidup diteruskan untuk suatu destinasi...Kawan? Sentiasa bersamaku, tidak tahulah 'kawan' tu, mungkin aku lali dengan hidup ini...bosan? mungkin tidak...cuma ku khuatir masa...masa telah banyak mengubah...sebulan sudah cukup untuk mengubah hati manusia tapi aku masih seperti dulu cuma sebahagian dari diriku mula hilang...I'm still the same person then who has changed?

Hanya kerana 18cm aku terseksa...rakan-rakan ku kecewa..mengapa 18cm? Tapi in the end of the day, pasti kata-kata "orang-orang yang teraniaya pasti...."

I'm happy being freed from 'this' chain and God shows me before it's too late and shows who she really was..Thanks God for revealing it earlier before I'm disappointed, if it weren't because of You, I wouldn't know who she really was and you tell me what was 18cm really is. God, you saved me. I put my TRUST on you because it's hard for me to trust others even they ask for it.

My advice:

Careful when someone says that they love you, probably they are so desperate in love and you might end as loneliness substitute for them. Love someone who really loves you, you can see that in his/her eye and wills'.

Once you noticed that they act differently ask them for the truth. End it before it gets painful for you to accept. My mistakes; I never care to notice her behaviors which is different than the one I saw before. I noticed it but I thought she was in blue so I try my best to cheer her out. At least I'm better off without her.

1 comment:

  1. tinggi iza 162cm,
    agak2 brapa bezanya ek..huhu..

    yelah, iza fhm prasaan abg..
    abg bestlh dpt acting cool wlaupun hati 'sakit'.
    whatever, abg dah ada pgnti ka?
    tahniah

    ReplyDelete